پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119226
علماي کرد اهل سنت: تفرقه افکنان عليه يکپارچگي ملت ايران، به مردم مظلوم کوباني خيانت مي‌کنند/ ايران تنها کشور حامي مظلومان منطقه است
تاریخ انتشار : 1393/07/23 08:04:36
نمایش : 1563
برخي از فريب خوردگان که با سردادن برخي از شعارهاي تفرقه افکن سعي داشته اند که مجالس حمايت از کوباني را به بيراهه بکشانند با عدم همراهي بسياري از بزرگان و علماي اهل سنت کرد و واکنش آن ها روبرو شدند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از مرصاد، امروز با گذشت زمان به تدريج زير لايه  و  اهداف پشت پرده بسياري از جريان هاي تروريستي در حال نمايان شدن است. اين گروه ها  با کمک برخي از کشورهاي منطقه و همچنين کشورهاي غربي در تلاش هستند تا ناامني را در منطقه به وجود آورده و فضاي ترس و وحشت را ايجاد کنند.

در اين ميان مواضع بسياري از کشورها در مقابل جنايات گروهک داعش در منطقه علاوه بر حمايت کشورهاي مانند ترکيه، اسرائيل و برخي از کشورهاي عربي از تروريست ها، فقط سکوت بود. تنها در ميان کشورهاي منطقه اين جمهوري اسلامي ايران بود که در خط مقدم حمايت از آسيب ديدگان از ترويست ها حاضر شد.

جمهوري اسلامي ايران با دفاع از ستم ديدگان عراق و سوريه انواع حمايت ها را از اين مردم مظلوم انجام داد و نشان داد که نظام اسلامي ايران در حمايت از مظلومان تفاوتي ميان کردها، عرب ها، ترک ها، سني ها، مسيحيان و شيعيان قائل نيست.

حال در ماه هاي اخير اوضاع به صورتي رقم خورده است که تروريست ها در سوريه به منطقه کرد نشين کوباني حمله کرده اند و مردم مظلوم اين منطقه را زير رگبار ترور و کشتار خود قرار داده اند.

کوباني منطقه اي است که امروز از طرفي تحت ستم ترکيه و از طرف ديگر در جبهه مقابله با داعش قرار دارد. اخبار حاکي از آن است که کشورهاي غربي، ترکيه و داعش درپشت پرده به توافقاتي براي قرباني کردن مردم مظلوم کوباني رسيده اند.

جمهوري اسلامي ايران نيزهمانند گذشته که در کنار برادران کرد و عرب خود در مبارزه با تروريست ها قرار دارد، اعلام کرد که از مردم مظلوم اين منطقه حمايت مي کند و کاروان هاي حمايتي هلال احمر خود را  براي مهيا کردن لوازم مورد نياز اعزام مي کند.

از طرفي راهپيمايي هايي در مناطق مختلفي براي حمايت از اين مردم مظلوم برپا شده است که در بسياري از موارد نهادهاي مربوطه از آن استقبال کرده اند و مجوز لازم را براي اين گردهمايي ها صادر کرده اند.

با اين وجود متاسفانه در برخي از اين گردهمايي ها عدم توانايي تشکل هاي برگزار کننده و هم چنين سوء استفاده برخي از فريب خوردگان باعث شد اين محافل که با هدف حمايت برگزار شده بود به محلي براي خيانت به مردم کردستان و کردها تبديل شود.

در اين محافل فريب خوردگان با سردادن برخي از شعارهاي تفرقه افکن سعي داشته اند که مجالس حمايت از کوباني را به بيراهه بکشانند که با عدم همراهي بسياري از بزرگان روبرو شدند.

در اين شرايط هيچ يک از بزرگان کرد از چنين رويه هايي حمايت نکرده و بلعکس آن را محکوم کردند و اعلام داشته اند که چنين اقداماتي خيانت محسوب مي شود.

جمهوري اسلامي ايران حمايتهاي خود از اقوام مختلف را در عمل نشان داده است

امام جماعت اهل سنت سرپل ذهاب در مصاحبه با خبرنگار بازي دراز گفت:  سالهاست که در کشور ما شيعيان و اهل تسنن در کنار يکديگر با آرامش واحترام به عقايد و آداب ديني زندگي مي کنند و هر گاه اختلافي در اين ميان بروز مي کند مي توان رد پايي از ضد انقلاب و عوامل استکباررا يافت.

ملا رشيد ثنايي در ادامه خاطر نشان کرد: هم اکنون نيز در پي جريانات ضد بشري و ضد اسلام،  که داعش و تروريستها در عراق و سوريه رقم مي زنند باز هم نشانه هايي از تفرقه افکني ميان شيعه و سني، و دامن زدن به تعصبهاي قومي مذهبي، اتحاد و يکپارچگي مسلمانان را درهم شکسته، و افکار آنها را از مسايل اصلي منحرف مي سازند.

ثنايي افزود: در حال حاضر نيز گردهمايي هايي که براي حمايت از مردم عراق و سوريه تشکيل مي شود که به علت  ناآگاهي مردم و عدم کنترل لازم بر اين مجالس محفلي براي شعارهاي تفرقه افکن عليه يکپارچگي ملت ايران و دامن زدن به اين شعارها شده است.

وي اظهار داشت: در حالي که نظام جمهوري اسلامي ايران و مردم آن هميشه حمايتهاي خود از اقوام کرد، عرب، شيعه وسني در عمل نشان داده است و بر يکپارچگي آنها تأکيد نموده است و ميتوان گفت که جمهوري اسلامي تنها حامي بي ادعا بوده است.

ثنايي گفت: در اين ميان براي نظام جمهوري اسلامي تفاوتي نمي کند ، که مردم مظلوم و ستمديده هاي که به کمک و ياري نياز دارند، مسلمان يا غير مسلمان، شيعه، سني، مسيحي، کرد،ترک و يا عرب باشد زيرا ايران از آنها حمايت مي کند همچنانکه در عمل بارها اين نکته را نشان داده است.

وي در ادامه به اين نکته تأکيد کرد که امريکا و غرب خواهان تفرقه بين شيعه و سني و قوميتهاي ملي ميهني در ايران مي باشند، اتحاد رمز پيروزي و اختلاف به معناي شکست در تمامي امور مسلمانان در ايران و ساير کشورها مي باشد.

ثنايي افزود:امروز در دنياي اسلام درگيري‌هايي ايجاد شده که گروه داعش و تروريستها که دست پرورده استکبار هستند، براي ايجاد اختلاف و مقابله با بيداري اسلامي  در صدد ايجاد توطئه مي باشند تا مسلمانان را با يکديگر درگير کرده و آنها را به جان هم بياندازند ونمود کامل اين قضيه را مي توان در شعارهاي تفرقه افکن برخي عوامل استکبار و ضد انقلاب ديد.

امام جماعت اهل تسنن سرپل‌ذهاب در پايان حمايت خود را از مردم کوباني و ساير شهرهاي سوريه و عراق اعلام نمودند و حرکت تروريستها و داعش وهمچنين  شعارهايي که باعث تفرقه افکني بين مسلمان مي شوند را از عاملي دانست براي از بين بردن اتحاد مسلمانان و آن  را محکوم نمود.

سوء استفاده از تجمعات حمايت از کوباني خيانت به مظلومان است

ملا هادي زکايي عضو شوراي روحانيت جوانرود در گفتگو با جوانرود هوال اظهارداشت: ما نيز همچون مردم اورامانات جنايات داعش را در کوباني و هر اقدامي که جان مردم بيگناه در سراسر جهان را تهديد نموده و موجب قتل عام بيگناهان شود محکوم نموده و از آن اعلام انزجار مي نمائيم.

وي اظهار داشت: همچنانکه مردم مسلمان اورامانات با دريافت مجوزهاي لازم در حمايت از مردم بي گناه شنگال کمکهاي انسان دوستانه خود را جمع آوري و با دستان خود و همراهي دکتر نعمت الله منوچهري نماينده اورامانات به مردم اوراه اين شهر رساندند ، راهپيماييهاي مسالمت آميز شهرستانهاي اورامانات نيز در کمال آرامش و با هدف دفاع از مظلوميتهاي مردم کوباني برگزار شده و مردم اين شهرستانها خواستار شکست سکوت مجامع بين المللي در قبال جنايتهاي ناجوانمردانه عليه زنان و کودکان اين شهر که مورد تجاوز تروريستهاي داعش قرار گرفته اند شده و نقش ترکيه را در حمايت از اين گروه تروريستي محکوم نمودند.

وي افزود : کساني که در پي بهره برداري و عقده گشايي خود هستند نبايد چنين فرصتهايي را که براي مردم کرد زبان که  بواسطه قرابتهاي زباني،  دلسوزانه در محکوميت جنايات ضد بشري تروريستها ي داعش و سکوت مجامع بين المللي برگزار مي شود به حاشيه برده و به سمت و سوي اهداف خود بکشانند.

زکايي ادامه داد: تجمعات دفاع از مردم مظلوم جهان از هر نژاد و زباني که باشد وظيفه اي ديني و انساني است و کاري نيک و قابل تقدير است و نبايد مورد سوء استفاده  و بهره برداري عده اي از گروههاي سياسي قرار گيرد و رنگ و بوي آن به طرف حاشيه رفته و اهداف اصلي که خواستگاه حاضرين مي باشد به حاشيه برود و اين امر نوعي خيانت به حاضرين و مظلوماني است که چشم اميد و انتظارشان حمايت مردم جهان براي بيداري جامعه خفته بين المللي است.

وي خاطر نشان شد: خواسته و هدف اصلي شرکت کنندگان در تجمعات و راهپيماييهاي حمايت از مردم مظلوم کوباني فقط و فقط توجه جامعه جهاني و کشورهاي منطقه به وضعيت وخيم  مردم اين شهر و تلاش براي  نجات آنان از دام تروريستهاي منفور داعش بوده و اين خاستگاه پسنديده نبايد مکاني براي بهره برداريهاي عده اي که بي خيال از کشتار مردم بيگناه کوباني و يا در مرحله اي بعد از خواسته هاي شخصي آنان است قرار گيرد.

مردم عزيز بايد هوشيار باشند که مبادا نا اهلان از تجمعات حمايت از مظلومان کوباني سوء استفاده کنند


ملا محمد براتي در گفتگو با خبرنگار شاخ شميران اظهار کرد: حوادث اخير منطقه و حضور و اعلام وجود ناگهاني گروهاي تکفيري شوک بزرگي بر منطقه خاورميانه وارد کرد .
 
امام جمعه شهر مرزي ازگله شهرستان ثلاث باباجاني گفت: يقينا اين گرو ها بدون حمايت دول استعمار غربي هرگز نمي توانند ظهور کنند و بدون شک و با توجه به اعترافات و مدارک منتشر شده از سوي کشورهاي غربي و آمريکا اکنون براي همه آشکار شد که مهد و گسترش دهنده اصلي تريسم آمريکا و غرب هستند .
 
وي افزود : در حوادث اخير منطقه مردمان کرد در کشور سوريه و عراق بيش از بقيه ي مردمان اين کشورها مورد تجاوز و ظلم قرار گرفتند و جز جمهوري اسلامي ايران هيچ کشوري به معناي واقعي از آنها حمايت نکرد و نمونه آن در سطح عموم جامعه مي توان به ايجاد کمپين هاي جمع آوري کمک هاي مردمي به شنگال و ارسال آن به عراق و همچنين حمايت رسمي جمهوري اسلامي ايران از مردمان و مدافعان کوباني و مجوز برپايي راهپيمايي در شهرهاي مختلف کشور اشاره کرد .
 
امام جمعه شهر مرزي ازگله شهرستان ثلاث باباجاني در ادامه خاطرنشان کرد : در سطح گسترده تر فرمانده هان بزرگ نظامي جمهوري اسلامي با حضور در خطوط مقدم جبهه هاي جنگ با تکفري هاي در کنار مردمان کرد ايستادند چنانکه تصاوير آنها در منتشر شده است و مسئولين اقيلم کردستان نيز  رسما از جمهوري اسلامي تشکر کرده اند .
 
ماموستا براتي در گفت : برپايي راهپيمايي در کشور به اصلاح دموکراسي ترکيه موجب کشته و زخمي شده نزديک به هزار نفر از مردمان کرد آن کشور شد در حالي که جمهوري اسلامي ايران مردم را براي برپايي راهپيمايي کمک مي کند و در اينجا مردم عزيز هم بايد هوشيار باشند که مبادا نا اهلان و معاندان نظام از اين اجتماعات سوء استفاده کنند و با رخنه به اين راهپيمايي ها فضاي مثبت حمايتي از مردمان مظلوم کرد در کوباني را به سمت ديگر سوق دهند .

مردم راه خود را از خائنان و سوءاستفاده کنندگان از محافل حمايت از مظلومان دور مي دانند

به گزارش سراب روانسر، علما اهل سنت شهرستان روانسر وحدت را پيام اصلي برگزاري تجمع مردمي در شهرهاي غربي کشور در حمايت از مردم مظلوم  کرد عراق و سوريه دانستند و اين حرکت را تجلي وحدت توصيف کردند.

علما اهل سنت شهرستان روانسر بيان کردند جنايت داعش در برابر مسلمانان و اقليت هاي مذهبي در عراق و به ويژه مردم کرد عراق و سوريه يکي ديگر از جنايت هاي غير قابل تحمل گروه داعش است.

آنان پيام‌ اصلي برگزاري تجمع مردمي در شهرهاي غربي کشور تحکيم وحدت و برادري دانستند و افزودند ،مردم کرد عراق و سوريه نبايد احساس تنهايي بکنند، ايران اسلامي حامي مظلومان است.

اين مناديان وحدت و برادري در خصوص شعارهاي تجزيه طلبانه در اين تجمعات افزودند: هميشه در همه جا نخاله وجود دارد و گاها مشاهده شده است در اين گونه تجمعات بعضي از گروهاي منحط و تجزيه طلب سعي در به چالش کشيدن اين حرکت انسان دوستانه مردم شهرهاي کشور دارند و با سر دادن شعار کردستان يکپارچه و امثالهم سعي دارند اهداف خود را که همان دشمني ديرنه با انقلاب و مردم جمهوري اسلامي ايران است پيش ببرند و همواه مردم به اين قضيه واقفند که نظام جمهوري اسلامي ايران حامي و دستگير مستضعفان در جاي جاي اين کره خاکي است و راه خود را از اين گروه هاي خائن و وطن فروش دور مي دانند.

علما اهل سنت شهرستان روانسر خطاب به مردم کرد عراق و سوريه گفتند: بدانيد که ملت ايران بخصوص کُردها با تمام وجود در لحظه لحظه غم و اندوه شما شريک هستند، و بدانيد که مرز جغرافيايي ذره اي از انسانيت ملت شريف ايران اسلامي نسبت به انسان و انسانيت کم نخواهد کرد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html